Scopul cursului
DE CE să participi la cursul Finanțe pentru non-finanțiști? Analizăm finanțele în situații de incertitudine.
Este important să ȋnţelegi efectele financiare ale deciziilor luate ȋn business. Să gândeşti prin prisma indicatorilor folosiți de TOP management ȋn evaluarea financiară a performanţelor business-ului.
Acest program permite cursanților să asimileze, într-o manieră interactivă și accesibilă, noțiuni financiare esențiale, utile în activitatea managerială de zi cu zi. Este destinat managerilor pentru a-și lărgi privirea de ansamblu, ca responsabili pentru buna desfașurare a proiectelor în companii.
Cui se adresează cursul:
Managerilor departamentelor de Vânzări, Logistică, Resurse Umane, Marketing, Achiziţii pentru a-i ajuta ȋn ȋntocmirea de bugete şi previzionări, ȋn ȋnţelegerea impactului deciziilor de strategie.
Metoda de lucru
Cursul are Grad de interactivitate ridicat.
Fiecare dintre modulele acestui curs este conceput de aşa natură ȋncât participanţii non-finanţişti să deprindă abilităţi practice care să le folosească ȋn activitatea de bugetare şi forcast, atât de necesare în această perioadă de volatilitate a piețelor globale.
Obiectivele programului – la finalul celor două zile de curs participanţii vor fi capabili să:
- să aibă o ȋnţelegere asupra operaţiilor cu impact financiar din cadrul companiei
- să conştientizeze aportul personal ȋn lanţul intern al valorii
- să ȋnţeleagă şi să poată explica sistemele de management şi indicatorii financiari specifici companiei
- să fie capabili sa ia decizii optime din punct de vedere financiar
- să poată găsi şi dezvolta soluţii de creştere a profitabilităţii şi de ȋmbunătăţire a cashflow-ului companiei
- să deţină un set de cunostinte esențiale aplicabile imediat in activitatea de zi cu zi:
– Profit operaţional / Profit net
– Impactul discount-urilor
– Rentabilitatea activelor
– Optimizarea costurilor – directe şi indirecte
– Active/Pasive, Profitabilitate
– Contul de profit şi pierderi
– Bilanţul contabil
– EBITDA, IRR, NVP
PROGRAMA DETALIATA
I. Introducere în zona financiară a unui business – prezentarea pricipalelor instrumente financiare ale unei afaceri
- Contul de profit și pierdere
- Bilanțul contabil
- Fluxul de numerar (cash flow)
II. Analiza contului de profit și pierdere
- Ecuația generală
- Principalele tipuri de venituri și cheltuieli
- EBIT și EBITDA – cui folosesc cele două metode de calcul
- Cheltuieli fixe vs cheltuieli variabile. Calculul pragului de rentabilitate
- Cheltuieli directe vs cheltuieli indirecte. Importanța lor și cum le optimizăm
III. Bilanțul contabil
- Ecuația de bază a bilanțului contabil
- Principalele elemente ale bilanțului contabil
- Tipuri de bilanț contabil folosite în practică și trecerea de la un format la altul:
- în format tradițional,
- în format de capital circulant și
- în format de analiză financiară
- Capitalul circulant și importanța lui într-o afacere
IV. Fluxul de numerar – cashflow
- Sursele fluxului de numerar
- Profit vs cashflow; reconcilierea celor două instrumente
- Fluxul de numerar și legătura cu celelalte rapoarte financiare
- Eficientizarea fluxului de numerar. Metode, căi și semnale de alarmă
V. Analiza financiara
- Pragul de rentabilitate (când devine business-ul profitabil)
- Principalii indicatori financiari – descriere și definire, CÂND și UNDE îi folosim:
- Indicatori de profitabilitate (marja profitului brut/net, ROCE, ROE, Asset turnover)
- Indicatori de lichiditate (DRO, DPO, stock rotation, WC/net sales)
- Indicatori de îndatorare (Interest cover, Gearing ratio)
- Indicatori de piață (Dividend yeld, EPS)
VI. Bugetare și planificare – instrument de eficienta manageriala
- Bugetele și cultura companiei
- Construirea bugetelor – metodologie și practică
- Controlul bugetelor și revizuirea lor
VII. Cum creștem profitabilitatea
- Return on sales vs asset turnover și modalități de creștere a profitabilității
- Rata de discount anuală ca instrument în negociere și impactul asupra profitabilității companiei
- Tehnici de evaluare financiară a investițiilor și alegerea variantei optime
- Payback time
- Net present value
- Internal rate of return
Requirements
- No Requirements 1
- No Requirements 2
Funcționalități
- Key Features 1
- Key Features 2
Public țintă
- Target Audience 1
- Target Audience 2